31 Ocak 2013 Perşembe

MAÇ YAZISI : SULTANGAZİSPOR 1 - BAĞCILAR 1



*Bölgesel Amatör Lig 11.Grup 14. Hafta karşılaşmasını Ömer Gülhan izledi ve yazdı. [ https://twitter.com/dariusvassell93 ]




Maçın başlama saatinin 14.00 olduğunu öğrenince sabah Fatih Karagümrük - Bayrampaşa maçına gittim. Maç bittiği gibi Topkapı’dan tramvaya atlayıp Sultançiftliği’ne doğru yola koyuldum. Havanın soğuk olmasına bir de yağmur eklenince üstüm başım batmış, parmaklarımı hissetmiyor durumdaydım. Sultançiftliği’ne bir gayret varmıştım. Sürpriz burada başlıyordu. Tramvay durağından bayağı bir yürüme mesafesi varmış. Bir aşağı bir yukarı derken saat 14.05 olmuştu. Neyse ki  Cebeci Spor Kompleksi'ni bulup girdim stada. Girdiğim gibi baktığım skorun 0-0 olduğunu görünce bir oh çektim. Geç kaldığım bir maçta ilk defa gol olmamıştı. Sultangazispor seyircisi takımlarına inanılmaz bir destek veriyordu. Statta Bağcılar seyircisi göremedim. İlk maç elektrikli geçtiğinden sanırım gelmemişler. En son Sultangazispor seyircisini Edirne’de seyretme fırsatım olmuştu. Edirne’de stada girdikleri andan itibaren Bağcılar aleyhine tezahüratlarda bulunuyorlardı. Şimdi niye sövdüklerini de anlamış oldum. Sezonun ilk maçında Sultangazispor, Bağcılar'ı deplasmanda 2-0 mağlup etmişti.  Aslında Sultangazispor’un da lige pek iyi başladığını söylemek doğru olmaz. Sultangazispor’un şu noktada olmasının asıl sebebi bana kalırsa Edirne Gençlikspor’dur. Amansızca kaybettikleri puanlarla maalesef son haftaların formda takımı Sultangazispor’a koltuğu teslim ettiler. Grup’ta dikkat edilmesi gereken bir başka takım ise Tuzlaspor. Yedi haftadır kaybetmeyen İstanbul ekibi kimsenin beklemediği yerde liderin bir puan gerisindeler. Grubun üçüncü sırasındaki Tekirdağspor hakkında da birkaç şey söylemek istiyorum. Altı haftadır maç kaybetmiyorlar. Bana göre her şey onların elinde. Liderin dört puan gerisindeler. Bu hafta Sultangazispor ile içerde, gelecek hafta Babaeskispor ile deplasmanda, ondan sonraki hafta ise Tuzlaspor ile içerde oynayacaklar. Üç maçtan dokuz puan çıkardıkları takdirde on yedinci haftada liderlik koltuğuna otururlarsa kimse şaşırmasın diyorum. Geçelim maçımıza…

Gittiğim maçlarda nadiren otururum. Bu maç mecburen oturacaktım. Arkamda bulunan seyirciler “otursana be kardeşim” diye tepki verince oturalım dedik. Koltuk pisti. Yan tarafımda bulunan birinden gazete uzatıldı. Teşekkür edip serdim gazeteyi. Bunları niye anlatıyorsun diyeceksiniz biliyorum. Gazeteyi uzatan beş gün önce Twitter’dan transfer haberini  verdiğim Gineli futbolcu Mbado’ydu. Böyle bir diyoloğu sizle paylaşmak istedim. Edirne’de izlediğim Sultangazispor ile bugün izlediğim takım arasında dağlar kadar fark vardı. Takım birbirinden kopuk, pas dahi yapamıyordu. Bağcılar, yeni teknik direktörleri Şirin Berber ile yepyeni bir takım olmuşlardı. Ayağa çok iyi pas yapıp bir deplasman takımı hüviyetinde çok iyi kontraya çıkıyorlardı. 27. dakikada Arda ile sağ taraftan serbest vuruş kullanan Sultangazispor'da, Arda’nın ceza sahası içine yaptığı ortaya Volkan, bomboş pozisyonda kafa ile vurdu, top az farkla auta gitti. İlk yarıda kayda değer pozisyon yok derken 45+1'de topu orta sahadan alan Bağcılarlı Ufuk kırk metreden kalecinin de önde olduğunu görüp akıl dolu bir vuruş yaptı ve top ağlara gitti. Gol gerçekten mükemmeldi. Gol olduktan sonra Sultangazispor taraftarları arasında küçük elektriklenmeler oldu.  Bağcılarspor bu golle ilk yarıyı 1-0 önde kapattı.


İkinci yarı başladığında orta hakem Melih Gündoğdu kontrolü tamamen kaybetti. Faulleri es geçmeler, yerdeki oyuncuyu azarlamaları ve gösterdiği kartlar ile maç farklı bir hal aldı. 65. dakikada  Burak sol taraftan gelen topa ayağını fazla kaldırdı. Ve hakem Burak’ı kırmızı kart ile cezalandırdı. Çok değil altı dakika sonra Bağcılar sahada 9 kişi kaldı. Bu sefer Hasan kırmızı kart gördü. Rakibin 9 kişi kalması ile maç tek kaleye döndü. Sultangazispor maçı tek kaleye döndürdü döndürmesine de öyle ahım şahım üç dört pas yapıp sağdan soldan orta açıp pozisyon yaratamadılar. Oyun doldur boşalta dönmüştü. Hava toplarının hepsi bana kalırsa maçın adamı Bağcılar'ın kalecisinde kalıyordu. Sultangazispor’un golüne gelmeden önce maçın kırılma anından bahsedeyim size. Dakika 47’de Bağcılar forveti kaleci ile karşı karşıya inanılmaz pozisyonu değerlendirememişti. O pozisyonu değerlendirse belki ne kartlar çıkacak ne de maç bu noktaya gelecekti. Çıkan kartlara sinirlenen Teknik Direktör Şirin Berber, Sultangazispor’da bir futbolcu ile tartışıp tribüne gönderildi. Beklenen gol dakika 90+1'de geldi. Sol taraftan yapılan ortaya Yalçın’ın dokunuşu ile top ağlara gitti. Ve skor 1-1 oldu.  Dakika 90+2'de Ufuk ikinci sarıdan kırmızı kartla oyun dışı kaldı. Ve Bağcılar sahada 8 kişi kaldı. Dört dakikalık uzatma altı dakika olmuştu. Tamam en az dört dakika diyoruz, hakemin inisiyatifine bırakıyoruz. Ama maç altı yedi dakika uzayacak noktaya gelmemişti. 90+6'da sol taraftan kullanılan serbest vuruşta top Bağcılar kalecisinde kaldı. Ve maç 1-1 sona erdi. Maç sonu Bağcılar futbolcularına tribünden tepkiler vardı. Hatta bir ara  taraftarlar galeyana geldi. Toplanıp Bağcılar otobüsünü taşlamaya karar verdiler. Sürü psikolojisinin en aciz haline orada şahit oldum. Bir lider ve arkasında nereye? niçin? diye sormaksızın insanlar hadi hadi diye söyleniyorlardı. Vatandaş olarak görevimi yaptım. Belki emeklerine darbe vurmuş olabilirim ama kusura bakmasınlar. Olayların bir nevi önüne geçtim diyebilirim. Haftaya Sultangazispor Tekirdağ deplasmanına gidiyor. Zirveyi yakından ilgilendiren bir maç olacak. Bağcılar ise içeride Babaeskispor ile oynayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder