3 Haziran 2012 Pazar

KİTAP TANITIMI : Cennette Bir Yıl (Andres Iniesta)


Cennette Bir Yıl
Butik Yayıncılık, 2010, 120 sayfa.





"Yarı finalde Mallorca ile karşılaştık. Camp Nou'da doksan dakika oynadım. Her zamankinden farklı bir pozisyonda [çevirmen 'konumda' diye çevirmiş] oynadım. Aslında her zamanki pozisyonum ne pek biliyorum ya. Ben oynamaktan hoşlanıyorum, nokta. Gerçekten de böyle şeylerden anlamam, sonradan biri bana açıklar; ya bir arkadaş ya da bir gazeteci. O gün bana Guardiola'nın beni art arda dört farklı pozisyonda oynattığını söylediler. "İyi n'apalım.." diye düşündüm. Yeter ki kalede durmayayım."

Barcelona'nın süperstarı Iniesta, Şampiyonlar Ligi, La Liga ve Kral Kupası'nı kazanarak Avrupa futboluna damga vurdukları 2008-2009 sezonunun hikayesini anlatırken bir yandan da bu büyük başarının ipuçlarını veriyor bize. Kitap birebir Iniesta'nın ağzından, bir nevi günlük gibi. 8 bölümden oluşuyor; ilk bölümün olan "Stamford Bridge. En önemli golüm."de 6 Mayıs 2009'da Chelsea'yle oynadıkları ve Iniesta'nın golüyle 1-1 berabere kalıp 'deplasman golü averajıyla' finale uzandıkları maçı anlatıyor. Neden kronolojik sırayı takip etmediğini ise "ne zaman gözlerimi kapatıp sezonu düşünsem Stamford Bridge'yi görüyorum. Bundan kaçamıyorum. Bunu yapan bir tek ben olmamalıyım çünkü haziranda yapılan bir web anketinde "Barça'nın ortakları ve taraftarları sezonun en muhteşem anı olarak o golü seçmekte tereddüt etmemiş." diyerek açıklıyor. Ardından gelen bölümlerde Pep'in takımın başına geçişini, sezon boyunca yaşadığı sakatlıkları, Real Madrid'i Barnebau'da 2-6 yendikleri efsanevi maçı, sakatlığı yüzünden oynayamadığı İspanya Kral Kupası final maçını, Pep'in ilk sezonunda La Liga şampiyonluğuna uzanışlarını, finalde Manchester United'ı 2-0 yenerek aldıkları Şampiyonlar Ligi Kupası'nı ve son olarak da Barcelona'daki o muhteşem şampiyonluk turunu samimi bir dille anlatıyor Andres. Tüm bu bölümler boyunca aile hayatını, Guardiola hakkındaki düşüncelerini, pek çoklarınca dünyanın en iyi takımı kabul edilen Barcelona'nın futbolcularıyla ilişkilerini de tatlı tatlı bizlerle paylaşıyor. Ortasında kuşe kağıda basılı fotoğraf albümüyle sezonun hikayesini görsel olarak da sunan kitabın en güzel yanlarından biri de ne biliyor musunuz? Ülkemizde indirime girip 4 TL gibi böylesi bir kitap için komik bir fiyata satılması !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder